Według newsa udostępnionego 8 marca na łamach searchengineland Google potwierdziło usunięcie widoczności Toolbar PageRank. W odróżnieniu od właściwego PageRank który nadal jest składową algorytmu Google opcja widoczna dla internauty która poprzedzona jest przedrostkiem Toolbar zostanie całkowicie wyłączona.

Do 2014 roku Toolbar PageRank aktualizowany był kilka razy w roku, piątego grudnia 2013 miało jednak miejsce ostatnie odświeżenie jego wartości i od tego czasu wskaźnik został zamrożony. Wyniki ostatniego update sprzed trzech lat widoczne są do dzisiaj. W niedługim czasie ma się to jednak zmienić. Jak zapewnia Barry Schwartz w swoim newsie Google potwierdziło plany usunięcia widoczności punktacji stron. Oznacza to, że jeśli używacie wtyczki w przeglądarce lub narzędzia do sprawdzania PR w niedługim czasie zamiast wartości z 2013 roku wyświetlone zostaną 0 lub n/a.
Jak podaje sempost zmiana jest już wdrażana, niektóre ze stron przestają mieć widoczną punktację zamiast której wyświetlany jest komunikat o braku danych dotyczących PR.

Google wyjaśniło, że dane PageRank nadal są częścią składową algorytmu rankingowego, a jedynym zmianom podlega Toolbar PageRank (widoczny dla użytkowników internetu) który zostanie całkowicie wyłączony. Czy jego usunięcie niesie za sobą jakiekolwiek inne zmiany? Nie, powodów takiej decyzji było zapewne kilka jednak nie ma ona nic wspólnego ze zmianami w sposobie oceny stron. Koniec historii zielonego paska?

Aktualizacja 15.04.2016 –  Google wyłączyło widoczność toolbar PageRank (przestał być pokazywany publicznie).