Pierwszym etapem działań powinna być zawsze ocena zawartości i przygotowania pod SEO strony internetowej – audyt SEO. Proces polega na wychwytywaniu błędów, ich kategoryzacji, opisaniu i wylistowaniu zmian które są niezbędne do poprawnego pozycjonowania witryny. Audyt SEO to czasochłonne zajęcie szczególnie w przypadku sklepów internetowych dla których konieczne jest sprawdzenie wszystkich kategorii i kart produktów które przeprowadza się przed przystąpieniem do optymalizacji witryny. Bardzo często duplikacja zewnętrzna lub wewnętrzna, zbędne indeksowanie stron, bak opisów kategorii i produktów, błędne tytuły, opisy meta, braki w przygotowaniu treści pod kątem fraz i inne elementy mocno ograniczają widoczność strony internetowej. Jest to audyt który wymaga dokładnego przyjrzenia się witrynie oraz jej działaniu. Drugim etapem jest jej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych czyli wdrożenie poprawek na bazie wychwyconych błędów oraz niewykorzystanych możliwości. W późniejszych etapach kontrola wprowadzanych zmian oraz dostosowywanie witryny do nowych słów kluczowych.

Korzystne słowa kluczowe

Analiza i staranny dobór optymalnych fraz dla strony internetowej opiera się przede wszystkim na dokładnym poznaniu jej treści, oferowanych produktów, oraz narzędziach takich jak GA Keyword Planner, Google Search Console, Semstorm. Dzięki rozliczeniu abonamentowemu frazy nie są przypisane do umowy, co za tym idzie można je modyfikować w zależności od potrzeb, trendów lub powiększać listę o dodatkowe w momencie wdrażania nowych produktów.

Pozycjonowanie w opłacie abonamentowej umożliwia promowanie nieograniczonej ilości produktów oraz dodatkowych fraz których szukają potencjalni Klienci. Wszystkie działania nastawione są na pozyskanie jak największego ruchu w przełożeniu na sprzedaż.

Rozbudowa opisów produktów

Stała optymalizacja strony oparta o dostarczanie nowych treści jest szczególnie ważna w przypadku rozwijania fraz długiego ogona. Budowanie unikalnych i atrakcyjnych (wartościowych) treści w obrębie strony internetowej zawierających wkomponowane słowa kluczowe ma przełożenie nie tylko na konwersję ale też działania SEO. Dotyczy to szczególnie opisów produktów które poza samą ceną i zdjęciem są kluczowym czynnikiem ułatwiającym potencjalnemu Klientowi podjęcie decyzji o jego zakupie. Dla SEO unikalna i rozbudowana treść opisowa produktów zawierające dopasowane słowa kluczowe ułatwia ich pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na frazy long tail (długi ogon). Są to rozbudowane słowa kluczowe (trzy, czteroczłonowe) które sumarycznie mogą wygenerować większy ruch od generyków (fraz często mylnie uważanych jako kluczowe do uzyskania wysokiej sprzedaży).

Tworzenie wartościowych treści w obrębie witryny

Wykorzystanie odpowiednich narzędzi umożliwia wyszukanie słów kluczowych które niosą za sobą potencjał generowania ruchu, są ściśle powiązane z oferowanymi produktami lub usługami. Na ich podstawie możliwe jest przygotowanie dodatkowych treści w obrębie strony internetowej. Artykuły poradnikowe, wpisy blogowe lub inne materiały angażujące odbiorcę poddawane są w kolejnych etapach działaniom promocyjnym, które pozwalają przyciągnąć ruch, wzmocnić ich widoczność.