Womm marketing opiera się w głównej mierze na pozyskiwaniu ruchu i naturalnych linków z for internetowych oraz komentarzy na tematycznie powiązanych stronach. Dołączenie do trwającej dyskusji odnoszącej się lub zbliżonej do produktów oferowanych na promowanej stronie pozwala w prosty sposób dotrzeć do docelowej grupy odbiorców.
Buzz marketing jest strategią nadania powodu do dyskusji, wywołania naturalnych pozytywnych rekomendacji o produkcie lub marce.

W obu przypadkach istotna jest oczywiście jakość tworzonych treści. Marketing szeptany powinien przypominać naturalną konwersację w wyniku której dostarczamy lub wywołujemy u potencjalnych Klientów pozytywne reakcje. Dodatkowym atutem jest możliwość pozyskania wartościowego odnośnika który wstawiany jest w postach podczas przeprowadzania kampanii lub tworzony automatycznie przez biorących udział w dyskusji internautów.

Realizując marketing szeptany warto korzystać również z narzędzi do monitorowania wzmianek w sieci. Dzięki temu mamy możliwość zareklamowania produktu w aktualnej dyskusji i dotarcia do wielu osób udzielających się w świeżym wątku. Nie jest to oczywiście konieczne czy nawet możliwe w każdej branży.