Reklama jest dźwignią handlu – każdy przedsiębiorca chyba jest skłonny zgodzić się z tym stwierdzeniem. Tylko dzięki temu można sprawić, że konsumenci dowiedzą się o istnieniu danej firmy. Tylko że w obecnych czasach reklama ma różne oblicza. To nie tylko tradycyjne ulotki i plakaty reklamowe. Dziać się musi również w świecie wirtualnym, gdzie można spotkać ogromne rzesze odbiorców. To właśnie dlatego tak ważne jest pisanie artykułów sponsorowanych. Warto więc przyjrzeć się temu zagadnieniu, które w ostatnich czasach zyskuje na znaczeniu.

Artykuły sponsorowane – co należy wiedzieć na ich temat?

Zanim jednak ktoś będzie zastanawiał się nad tym, jak taki artykuł sporządzić, powinien wiedzieć, z czym ma tak naprawdę do czynienia. Otóż jest rodzaj pisemnej reklamy natywnej. Jej głównym zadaniem będzie zaprezentowanie usług w sposób niezbyt nachalny, ale pozytywny. Tak, aby klient nie poczuł się odrzucony tym, co czyta. Nie można bowiem zapomnieć o tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie. Jeżeli temat zostanie zaniedbany, można mieć pewność co do tego, że odzyskanie zaufania takiej osoby nie będzie łatwe.

Obecnie wyróżnia się kilka rodzai artykułów sponsorowanych:

  • artykuły eksperckie – zaliczane do najtrudniejszych. Muszą mieć wysoką wartość merytoryczną. Zbudowane w sposób spójny i logistyczny. Nie można zapomnieć o tym, żeby do ich napisania znaleźć wiarygodne i rzetelne źródła.
  • artykuły nawiązujące – ich najważniejszym elementem jest subtelna reklama sponsora. Narzucająca się wprost reklama może zniechęci każdego klienta, dlatego trzeba uważać.
  • artykuły reklamowe – mówiąc wprost, reklama firmy, czy też samego produktu z jakim ma się do czynienia.

W jaki sposób pisać artykuły sponsorowane?

Najważniejsza kwestia. W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na pytanie odnośnie tego, która forma artykułu będzie potrzebna. Tak, aby móc podjąć decyzję, która nie będzie miała szkodliwego wpływu na renomę firmy. Prace nad artykułem sponsorowanym można podzielić na kilka etapów.

Rozpoznanie potrzeb klienta

Zanim ktokolwiek przyłoży pióro do kartki, powinien odbyć rzetelną rozmowę ze swoim klientem. Od rozpoznania jego potrzeb zależne będzie to, co w danym artykule będzie można przekazać. Jeżeli sam klient ma wątpliwości, można posłużyć mu radą, aby móc finalnie podjąć najlepszą dla niego decyzję, prezentując wartościowe treści.

Cel artykułu i docelowa grupa odbiorców

Jak pisać artykuły sponsorowane? Robiąc dobry reaserch. Tylko dzięki temu będzie można zyskać pewność co do tego, jaka jest docelowa grupa odbiorców. Muszą to być te osoby, które są faktycznie w stanie zakupić dany produkt lub skorzystać z usługi. W tym celu nie można pozwolić sobie na żadne przypadki, ponieważ może się to wiązać ze sporymi kosztami.

Język korzyści

Odpada użytkowanie języka potocznego. Nie można jednak używać nadmiernie skomplikowanych sformułowań, ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że konsument nie będzie wiedział z czym ma do czynienia, rezygnując z czytania. Dlatego tak ważne jest rozpoznanie grupy odbiorców i używanie języka korzyści, który będzie dla nich w pełni zrozumiały.

Zaplanowana treść artykułu

Tak, aby odbiorca z miłą chęcią podszedł do czytania. Trzeba zapomnieć o blokach tekstowych, które zlane są w jedno. Już od patrzenia bolą oczy, a co tu dopiero mówić o czytaniu. Całość musi zostać dopasowana pod względem treści, jak również budowy, przez co klient z wrażenia nie będzie mógł oderwać się od artykułu.

AIDA

Jak napisać dobry artykuł? Najlepiej na modelu AIDA, który od wielu lat funkcjonuje w świecie marketingu internetowego. AIDA to:

  • A – Attention, czyli zwrócenie uwagi odbiorcy
  • I – Interest, czyli zainteresowanie czytelnika wysoką wartością merytoryczną artykułu,
  • D- Desire, czyli wzbudzenie pożądania do zakupu danych produktów lub usług,
  • A – Action, czyli mówiąc w skrócie przejście do działania, zakończone finalizowaniem całej transakcji.

Teraz już wszyscy będą wiedzieć, jak mają podejść do pisania artykułów sponsorowanych o wysokiej wartości merytorycznej.

Źródło: https://cmspot.pl