Content marketing to z zasady połączenie treści ze strategią promocji. Musi wynikać z zespolenia pomysłu, planu marketingowego i jego poprawnej realizacji. Treści mogą promować markę, produkt, usługę lub samo działanie. CM w SEO to wykorzystanie treści również pod kątem pozyskania wartościowych linków które mają na celu wzmocnić docelową stronę, jej pozycje i tym samym widoczność w wynikach wyszukiwania.
- dobrej jakości artykuły
- dobrej jakości lokalizacje (portale, blogi) z ruchem
- linki dofollow bo bez tego nie ma sensu pisać o SEO
Jak to działa w praktyce?
Tworzymy materiały tekstowe i graficzne angażujące użytkowników które zamieszczone w serwisach powiązanych tematycznie, portalach informacyjnych, starannie rozwijanych blogach. Wykorzystujemy w tym celu źródła zewnętrzne jak i nasze bazy nad którymi mamy pełną kontrolę. W zależności od przyjętej strategii prowadzimy również bloga eksperckiego, sekcję poradnikową, dostarczając tym samym wartościowe treści angażujące internautów. Budujemy pozytywny wizerunek i wspieramy zarządzanie nim. Przygotowane materiały docierają do Klientów zainteresowanych daną ofertą, ale przede wszystkim pozwalają pozyskać odnośniki w bogatym otoczeniu tematycznej treści z domen o wysokim autorytecie. Aby publikacje poza samym pozyskaniem odnośnika mogły wygenerować ruch dla strony docelowej muszą być nośne, wpisane w kontekst. Artykuły promujemy w sieciach społecznościowych aby zyskać jak największy zasięg.
Wykorzystujemy również treści istniejące już w sieci, promując je wzbogacając o przekaz marki. Tworząc content podłączamy się często pod inne tematy powiązane z marką. Docieramy do odbiorców zainteresowanych pobocznymi tematami aby skupić ich uwagę również na promowanym produkcie.
Content marketing o ile nie mylimy go z artykułami w serwisach regionalnych dla biznesu z zupełnie innego miasta lub podstronach archiwum bez widoczności na głównej, czy linkiem nofollow ulokowanym daleko pod artykułem – kosztuje. Musi kosztować ponieważ cena za przygotowanie treści jest zdecydowanie wyższa od presell czy tekstu jakości zapleczowej. Koszt publikacji jest zawsze uzależniony od stawek wydawcy, a ich wysokość jest często tym wyższa im popularniejsza jest strona.
Inbound marketing
Inbound marketing oparty na budowaniu treści poradnikowych (baz wiedzy, pomocnych informacji, inspiracji) na utworzonym w obrębie sklepu blogu lub jego podstronie. To materiały które pozwalają przyciągnąć dodatkowy ruch, często są również pomocne przy kontakcie z Klientem ponieważ mogą być cytowane lub linkowane w konwersacji. Istotą inbound marketing jest danie możliwości potencjalnemu Klientowi samodzielnego odnalezienia nadawcy przekazu. Realizowane jest to poprzez udostępnianie wartościowych treści których szuka, przykładowo wpisu porównującego produkty, poradnika odpowiadającego na problemy które stara się rozwiązać.
Outreach
Outreach to metoda polegająca na dostarczaniu wartościowych treści wydawcom którzy mogą być zainteresowani ich publikacją. Z zasady opiera się ona na kontakcie z dziennikarzami, blogerami, youtuberami, influencerami w danej branży którzy posiadają kanały dotarcia do docelowej (sprofilowanej) grupy odbiorców. Outreach wymaga sensownego podejścia do tematu i personalizacji przekazu. W wyniku dostarczenia często darmowych materiałów, nie publikowanych w innych miejscach interesujących newsów lub przeprowadzenia odpowiednich działań promocyjnych, przesłania upominków lub gadżetów można pozyskać wartościowy link lub dodatkowy content promujący markę.
Istotnym elementem jest połączenie SEO z PR, aby pozyskiwać wartościowe linki przy równoczesnej promocji marki.